Opfrissing

Doelgroep

Voor leraren die al jaren lesgeven. Bij wie de lessen prima verlopen, maar die het gevoel bekruipt dat er meer is. Om net even die puntjes op de didactische i te zetten, een steuntje in de rug om een nieuw wetenschappelijk inzicht in de praktijk te brengen, om het lesgeven nieuwe energie te geven. Speciaal voor hen deze geheel individuele Opfrissing op maat.

Aanpak

In een intake nemen we de tijd om je leerdoel goed helder te krijgen en om een voornemen te formuleren. Door middel van lesbezoeken krijg je de feedback je nodig hebt om je te ontwikkelen. Van iedere bezochte les ontvang je een ICALT-observatieverslag. In de nagesprekken is niet alleen de ruimte om te sparren over didactische modellen, activerende werkvormen en recente onderwijskundige inzichten, maar ook voor je communicatiestijl en de invloed daarvan op je pedagogisch handelen. Tenslotte sluiten we in een gezamenlijk gesprek het traject af om na te gaan in hoeverre je je leerdoel hebt behaald en formuleren we de vervolgstappen die je gaat zetten.

Opbouw

Intake van 1-1,5 uur

2 lesbezoeken met nabespreking (tussen de lesbezoeken zit ongeveer een maand om het geleerde in de praktijk te brengen)

Afsluitend gesprek van 1 uur

Doorlooptijd 10-12 weken

Op aanvraag zijn intensievere, verkorte of groepstrajecten ook mogelijk

Meer weten? Bel of mail me voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.